webgeschiedenis verwijdert, maar je **** is niet weg..

Iedereen heeft het "geschiedenis verwijderen" knopje of de "privacyfunctie" van zijn webbrowser wel eens gebruikt. Maar werkt dit ook echt? Er zijn meerdere antwoorden op die vraag.

Als jij rare dingen uitvind doordat je op onderzoek uit bent gegaan met onderstaande informatie kan ik niet aansprakelijk gesteld worden. Wel kun je bakken met geld naar mij overmaken, hiervoor kun je contact met mij opnemen.

1. Je hebt op Youtube naar een video gekeken en wil niet dat iemand dit weet? iemand is in dit geval je vader die 80 jaar oud is.

In dit geval werkt "geschiedenis verwijderen" (ctrl + shift + del) of de "privénavigatie" (ctrl + shift + p) waarschijnlijk goed genoeg.


2. Niet je vader maar je slimme broertje van 13 snuffelt in je geschiedenis.

Gebruik de privénavigatie! verwijder al je geschiedenis maar eens op je pc. kijk daarna eens op de volgende websites.

- Website die door middel van de kleuren van links (paars is bezocht) ziet wat voor websites jij bezoekt.

- Instellingen van Adobe Flash, hier zie je tevens op welke websites jij naar filmpjes hebt gekeken en spelletjes hebt gespeeld.. (delete all sites)


3. Een nerdje heeft toegang tot je pc.

Zorg dat je alles doet wat in stap 2 word uitgelegd, doe nu het volgende:
- Open het dialoogvenster "uitvoeren" (windowstoets + R)
- Start "command prompt" (typ cmd > enter)
- In command prompt typ je het volgende: "ipconfig /displaydns" > enter

Op het internet word gewerkt met adressen als http://74.125.77.104 omdat we dit niet kunnen onthouden worden namen als www.google.nl gebruikt. Dit moet echter wel omgezet worden omdat jouw pc dit niet begrijpt.

Je ziet nu een lijst met websites die opgezocht zijn door de DNS, het verwijderen van webgeschiedenis heeft hier absoluut geen effect op. Om de "DNS cache" te verwijderen voert u de volgende stappen uit:
- Open het dialoogvenster "uitvoeren" (windowstoets + R)
- Start "command prompt" (typ cmd > enter)
- In command prompt typ je het volgende: "ipconfig /flushdns" > enter

Je kunt ook CCleaner downloaden en onder systeem DNS cache aanvinken.


4. Je voert dusdanige activiteiten uit dat zelfs je internetprovider niet mag weten wat jij doet.

Het antwoord, proxy's als u hierop google't vind u al snel services die u gratis aangeboden worden. Op last van de patriot act (wet) worden uw gegevens echter soms wel opgeslagen dus heeft u hier nog niets aan.

Het TOR project is het echte antwoord op deze vraag, TOR zorgt voor een 100 procent anonieme versleutelde verbinding met websites.

- - - - BOEM EINDE? - - - -

Dat was het ongeveer, hier nog enkele gratis programma's die leuk kunnen zijn als je privacy hip vind..

- Sla bestanden op achter een wachtwoord (TrueCrypt)
- Verwijder bestanden ECHT (FileSchredder) / bestanden die niet met FileSchredder verwijdert zijn terughalen.. (recuva)

p.s. Er zijn zeker weten nog veel meer manieren om achter deze informatie te komen omdat ik hier nog niets vanaf weet of omdat ik op dit moment te lui ben om dit je te vertellen staan deze niet in deze blog beschreven.

1 Reacties:

Anoniem zei

Hoi,

Graag wil ik u wat vragen,
ik wil iets weten over de webgeschiedenis achterhalen wanneer er inprivate is gebruikt.
Ik heb de dns cache geprobeerd maar zie dan niet alles sites die zijn bezocht en ook niet de sites die via inprivate zijn bezocht. Ik ben via inprivate op een paar sites geweest en via dns cache vind ik ze niet terug.
Kunt u mij alstublieft vertellen hoe ik de webgeschiedenis van inprivate browsen kan achterhalen?

Alvast bedankt

Gr,
Giana

dynamand@hotmail.com

Een reactie plaatsen

Reacties en/of opmerkingen zijn altijd welkom, hou het wel netjes en reageer on-topic.

 

Als je dit leest geef me dan 10 euro.